A new life begin ~~ Part 1 ~~

Assalamualaikum..


Yuhuuuuuu eberibadi !! Akhirnya dapat jugak aku apdet blog aku ni.. Huhuhu.. Kebetulan hari ni aku langsung xda kelas, so ambik la sikit masa untuk apdet blog kesayangan aku ni.. Banyak yang aku nak cerita ni, dats means entry kali bakal memakan masa anda selama berjam-jam untuk membacanya.. Haha.. Melampau kan? Suka ati aku la kan? Tak nak baca pegi jau2.. hihi.. :P

Flight aku hari tu 6hb pukul 3.55 petang, tapi delay sampai pukul 4.25.. Yang bestnya, bukan family aku jak yang hantar aku tau? Mak n adik Kanda ku pun datang jugak.. Aku ingatkan Kanda ku jak yang datang, rupanya mak mertua ngan adik ipar masa depan pun ada sekali.. Hehehe.. Sebenarnya masa dekat2 raya hari tu aku ngan enchek kekanda ada gaduh skit (sikit jerr.. hihi..), tapi bila dia datang jumpa aku kat airport hari tu, aku tau dia dah x marah aku lagi dah.. Hehehe... Sebelum masuk balai berlepas sempat la dating jap ngan dia, padahal esok jumpa jugak d UPSI.. Hahaha.. Xda la, dia tau aku tengah berperang dengan perasaan masa tu.. Aku sedih sebab nak pergi jauh dari family aku, tapi dia sengaja buat aku happy2 jak.. Bila nak masuk balai berlepas tu, aku tahan jak perasaan aku.. Aku xnak nangis, nanti mak aku pun ikut nangis jugak.. Huhuhu.. 

Masa menunggu flight delay tu, ada sorang akak ni mintak aku tolong jaga anak dia yang baru berumur 10 bulan.. Geram tengok budak tu, comel giler.. Tiba2 aku rasa macam pernah nampak lak budak tu, tapi x ingat laa.. Huhuhu..

Anak aku yang baru berusia 10 bulan.. muahahaha...
Boring giler kat kapal.. Dahlah xda kawan nak cerita2, sejuk n lapar lagi.. Hehehe.. Tido pun kejap jak.. Bila dah sampai KLIA, aku dah mula bersemangat.. Ingatkan sampai jak terus naik bas UPSI, rupanya kena tunggu student lain lagi.. Sekali lagi aku merasa bosan yang amat sebab terpaksa stay airport yang sejuk tu sampai pukul 1.30 pagi.. Fuhh, 6 jam d airport sangatlah menyeksa jiwa dan raga ku.. Dah la x kenal sapa2 lagi masa tu.. First time lagi sampai sana.. Luckily, i'm survive.. Hahaha.. Pukul 1.30 baru naik bas pegi kolej kediaman masing2.. Perjalanan lebih kurang 2 jam, aku sempat gak tidur.. Aircond bas pun sejuk yang amat, nasib baik aku boleh tahan.. Penatnya, Tuhan jak yang tau.. Sampai d KHAR terus di bagi bilik sementara ngan budak sabahan yang lain.. Sempat berkenalan sekejap sebelum menidurkan diri masing2.. Hahaha...

Tu jak la dulu, aku x larat mo taip panjang2 ni.. Nantikan Part 2 di masa akan datang.. (Aku malas sebenarnya..) Hahaha..



5 comments:

  1. wahhhh.. ko di UPSI rupanya.. welcome to Tanah Malaya... ^_^.v..

    ReplyDelete
  2. akhirnya dapat update blog...apapun good luck di UPSI

    ReplyDelete
  3. Aki :: thanks Aki.. bole la bt gath kita2 nnt kn? *tggu aku biasa jln2 cni dulu la* huhuhu..


    Kancil :: thanks! hihi..

    ReplyDelete
  4. wow anne..dh sampai semenanjug ye... senag lah jumpa. kite dah dekat. hehe... bestnyeee jadi student semula.

    ReplyDelete
  5. hihi.. ya ka? akak tggal mna? best gak la, dpt kenal rmai kwn.. hehehe..

    ReplyDelete

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain