Aku Yang Salah...

         Assalamualaikum... Penatnya aku rasa hari ni... Tadi aku slh naik bas.Aku pkir suma City Bus ikut jalan Sepanggar, rupanya ada jgk yang p tempat lain.Aduhh... Mula2 naik tu aku x rasa apa pun,sbb aku dah biasa nek City Bus yang parking d tmpat bas tu parking tadik.. Skali bas p tempat lain la plak.. Nasib ada macik2 yg duduk sbelah ku tu tolong bunyikan loceng untuk aku. Aku gtau Min aku salah nek bas.Rupanya bas tu p Telipok Ria.Terus Min suruh aku turun dkat bus stop Tebobon.. Nah,tu lg satu tempat aku x tau di mana.Aku tanya lagi tu macik.Sian macik tu,dia yang tekankan loceng untuk aku.hehehe... trma kasih macik! (mcm jak macik tu dpt baca blog ku).hihihi... Tapi xpa, sudah jgk aku ucap tadi sebelum aku turun dari bas tu... Mana boleh x ucap tma kasih,org sdh tolong.. Lau xda macik tu td sudah aku d bawak p Telipok Ria.. Tempat yang aku xtau d mana n x pnah pegi pun.. hahahah... lucu plak rasa...
         Ada lagi tadi orang mengamuk dalam bas.Hahaha... Lucu2.. First gurau2 ngan budak-budak yang memang dia kenal.Pastu budak2 tu olok2 dia.Bau la,belum mandi la,mcm2 lg la.. Nah,gurau2 terus panas tu orang ngan budak2 tu.Mengamuk jgk org tu td dlm bas.Marah2 dia ngan budak2 tu.. Sapa la ba yg x marah d olok2 dlm bas yg ramai orang tu.Terus diam budak2 tu,ktakutan kali.hehehe... Tu la, sapa sruh gurau x kena tempat.Kan da malu kena maki.. Hahaha...
         So, moral of the story untuk hari ni.. Belajarlah jaga hati n perasaan orang lain.. And, lau mo bgurau tu tgk tmpat n tgk orang jgk la.. Jan men tembak jak terus sampai mengamuk orang.Nasib x jadi bgaduh dalam bas tadi. Lau ndak, terhuyung-hayang la tu City Bus.hahahah...
         Aku pun mcm pnah jgk buat salah gini.. Sbb tu lah sekarang aku lebih berhati2. Aku memilih untuk diam dari byk cakap. Takut2 nnt ada yang terasa dengan apa yang aku cakap.Leceh la,mo mnta maaf lg nnt..
hehehe... Akibatnya, sekarang aku jadi pendiam,malas bercakap, orang pikir aku sombong... Aduhai.. Susahnya jgk...

No comments:

Post a Comment

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain