Kerja Oh Kerja....

"Hmm...Susahnya cari kerja...". Ni lah ungkapan yang selalu aku ucapkan sebelum ni.Mengeluh jak terus tapi aku percaya jugak aku akan dapat keja tak kira la keja yang gaji tinggi atau yang cukup makan jak. Aku tak kisah tu suma yang penting aku dapat keja, ada kemasukan bulan2 n ada experience. Bagi ku itu lebih bagus dari xda keja n buang masa. Sekarang pun aku rasa banyak da masa ku yang terbuang begitu jak.
Alhamdulillah sekarang aku dah ada keja. First time nampak iklan vacancy tu aku terus mo call tp dah malam jd esok nya baru aku call. Masa tu aku ada satu perasaan yang mengatakan aku akan dapat keja tu.hehehe... Lepas susah payah buat resume yang memeningkan kepala aku terus pegi hantar p tempat yang ada vacancy tu. Tapi sebelum p tempat tu aku terpaksa pegi Poli KK dulu hantar resit adik ku.. Punya la penat tunggu bas depan UCA ni. Kaki lenguh, panas lagi.. Huh, memang dugaan betul la.. Dah la tu first time aku g Poli nek bas, nasib baik ada student Poli jgk dalam bas tu jadi aku pn yakin la yang bas tu akan turun d Poli.hehehe... Lepas adik ku daftar Poli ngan kamsis baru lah aku ngan adikku pegi KK. Kebetulan nek bas favourite lg.huhuhu... Mo tau napa? Rahsia... Nanti kita cerita ya.hehehe...
Okey, sambung balik cerita kerja baru ku.hehehe... Sampai KK kami terus pegi Api-api tapi tutup la plak coz rehat time... Kami p  Centre Point dulu cari makan, dah jam 2 lebih baru pegi antar resume. Masa antar tu dia suruh isi borang n answer some quiz la 'bout internet, software & other phrases related to IT. Aku dapat jawab sikit jak, yang len tu aku hentam jak.Pedulik, just be yourself. Dont be shy with ur answer, yang penting yakin. Pas abis jawab tu dia interview aku, macam2 la yang dia tanya.. So many question, malas nak cita kat sini.hehehe...
At the end of the interview dia tanya aku kalau boleh datang esok jam 8. For what? (Aku tanya dalam hati jak).hehehe... Rupanya aku dapat keja tu, kebetulan tempat tu kekurangan pekerja. Bukan kurang, memang tinggal manager tu jak d sana.hehehe... Langsung xda Software Trainer sorang pun kat sana. Aku la software trainer pertama yang dapat keja tu. Syukur Alhamdulillah, temuduga ku berjaya and aku dapat keja yang related with my course. Rasa ndak sia-sia la jugak apa yang aku belajar selama 3 taun d Poli Kuching.hehehe... Hari ni hari kedua aku keja, memang penat toksah cakap la... Dah penat keja, balik lagi satu hal. Biar pun aku naik bas n bukan aku yang drive, tetap jgk aku rasa penat. Maybe jalan jammed tu yang buat aku penat.hehehe...


No comments:

Post a Comment

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain