Jom tukar ke Fibox!!


Holaaa!!! Ce klik kat encek Domo aku tu.. Korang leh nampak aku dah tukar Shoutbox aku ke Fibox.. Ni semua gara-gara Shoutbox dah x free lagi start taun depan..

Jom ramai-ramai tukar ke Fibox!! Mudah je, just pegi website Fibox macam kat bawah ni..
 



Pilih SIGN UP ...




Pastu masukkan email, password, retype password then tick kat kotak kat bawah tu.. PASTIKAN email korang tu aktif ye? Pastu Continue je... Lepas korang klik continue tu, korang kena buka email untuk verify link plak.. Korang klik je link yang diorang send tu, otomatik akan ada new tab untuk masukkan semula email dan password yang korang masukkan masa mula-mula tadi. 


Lepas log in, akan ada keluar macam kat atas ni. Just klik setting untuk lihat tetapan yang korang leh ubah untuk Fibox korang. Contoh macam kat bawah ni.


Kat bahagian ni la korang boleh buat apa yang korang suka kat Fibox korang, tapi setakat ni feature yang ada masih terhad coz Fibox ni kan baru lagi..  Di bahagian stats dier ada bagitau total message kat Fibox korang. Selain itu, (ewahh, macam karangan plak da..) korang boleh set width dan height untuk Fibox korang ikut suka hati dan jiwa raga korang la nak set berapa.. Hehehe... Bila dah puas hati ngan rupa bentuk Fibox korang tu, boleh la ambik/copy coding kat dalam kotak tu then paste kat HTML blog korang.

Kalau aku, aku just gantikan ngan coding Shoutmix aku yang sebelum ni. Mudah je kan? Tapi kalo masih ada yang nggak paham, jangan segan dan jangan malu, hubungi gue aja ya? Maap ya, tetiba mood sinetron plak. Ni gara-gara roomate aku la ni tengok sinetron kat sebelah aku.. Huhuhu...

Kalau korang pilih login melalui Facebook, secara otomatis Fibox akan menggunakan gambar profil d facebook sebagai gambar profil kat Fibox.. Nama kat Fibox pun akan sama dengan nama kat Facebook.. Kalau dah logout Facebook, baru korang leh tukar nama kat Fibox tu..

Apa lagi? Jom ramai-ramai tukar ke Fibox!! ^____^

5 comments:

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain