Think before upload.. Ceh, dah macam kempen plak...


Assalamualaikum & salam ramadhan semuaaa~~



Awak, awak tau tak hari ni hari apa? 
Hari ni hari Selasa.. 
Maknanya... 
Dah seminggu kita berpuasa.. 
Yeaaaahhhh... 
Dah seminggu dah...............



Okei, done with the parody Budak Baru Couple Seminggu. Hehehe... Femes betul video adik tu kan? Mula2 tengok video tu memang dah boleh agak benda tu akan jadi viral kat FB. Nasib ko la dik, sayang sangat kan kat bf seminggu ko tu.. Kan dah kena bash.. Isk.. Isk.. Isk.. 

Kalau ya pun sayang takyah la nak upload video bagai.. Buat je video pastu simpan kat laptop @ hp buat harta karun. Nanti dah tua2 nanti boleh la tengok balik video tu pastu bolehla imbas kembali zaman2 jahiliah adik tu..

Aku pernah jugak buat video untuk Min tapi aku x tunjuk kat sapa pun. Kenapa tak tunjuk? Sebab aku MALU. Lagipun benda tu adalah private life aku. Takkan nak tunjuk kat orang lain kan?? Takda sapa pun yang tau aku ada buat video untuk Min. Lepas rekod video tu aku terus delete.. Rasa tak patut je nak buat video cam tu, lainlah kalau buat untuk suami kan? hehehe.. 

Kita takleh jugak nak salahkan orang-orang yang bash adik tu sebab semua orang ada hak nak komen. Lagi pun Facebook tu kan laman sosial, Youtube plak tempat share video yang membenarkan user meninggalkan komen. Dua2 ni adalah suatu tempat yang open & ada ramai manusia kat dalam tu. Upload la apa saja confirm akan ada orang komen, like & share. Lain lah kalau orang yang upload tu seorang yang FOREVERALONE.. Takda lah orang nak kisah kan? Hehehe.. 

So, moral of the story, jangan lah upload benda-benda yang tak berfaedah sama ada untuk diri sendiri atau untuk orang lain. Kalau pun nak share jugak, share la dengan orang-orang yang sepatutnya. Jangan publickan kalau tak nak kena bash kaw2 punya. Just remember, kat dunia ni ada macam2 jenis orang. Ada yang kisah, ada yang takisah & ada jgk yang terlebih kisah. Dan realitinya, yang terlebih kisah tu sangat ramai bilangannya.. 




6 comments:

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain