Hari Pertamaku

Assalamualaikum..



Penat betul hari ni.. Tadi aku dah mula keja.. Alarm kul 5 tapi aku masih belum bangun lagi.. Dekat 5.30 baru aku bangun n mandi.. Pastu bersiap, aku pakai baju kurung tau?? I think that was the first time in my life wears a baju kurung on Saturday.. Hehehe..  Jam 7 aku dah tercegat depan UCA tunggu bas. Lama jugak la aku tunggu bas, hampir krem kaki berdiri lama2.. Nasib ada gak bas walau terpaksa berdiri, tapi kejap jak. Kebetulan ada orang turun depan UA...

Punya sesak tu bas, jadi sardin suda.. Ramai jugak yang keja hari Sabtu ya? Especially pacik2 yang keja buruh.. Dorang la tu yang bikin penuh bas hari2.. Tapi, sian dorang kan, hari Sabtu pun keja jugak. Dahlah teruk keja dorang, berpanas, berhujan, bahaya, penat... Terima kasih pacik2 buruh sekalian alam, lau bukan kerana pacik2 ndak siap la rumah kami n bangunan2 lain di dunia ni.. Hehehe... 

Sampai terminal, aku tengok jam. Huh, kul 7.42.. Aku jalan laju2 coz takut lambat. Tempat keja ku kan jauh skit dari terminal. Dalam 15 minit gitu la baru aku sampai opis. Punya penat, ingatkan ada sudah bos. Rupanya belum ada pun.. Pekerja tu bilang dalam kul 9 baru bos datang.. Adehh, lau aku tau bagus aku jalan berlenggang kangkung tadi.. Hahahaha...

Masa on de way p opis tu, aku ternampak sorang yang pelik.. Ladies, macam tourist dari Japan or Korea. *Tengok dari muka n dressing dia la...* Pakai maxi dress yang bunga2 kalerpul tuh, pakai ladies hat yang ada riben2, tapi pakai sweater "UNIMAS" n pakai stokin kaler putih jak.. Aku pikir kasut ka, sandal ka, rupanya stokin. Baru, ndak ketentuan dia berjalan. Macam orang ilang arah jak.. Takut jugak mo tegur, nanti dia speaking jepang ngan aku plak.. Hehehe...

Dah la, x larat dah aku mo menaip lagi.. Kepenatan + ke'capek'an....

Mo pungut duit CarTown dulu... Pastu tidooo...

Oh ya, hari ni ujan jak dari pagi.. Seluruh Sabah hujan, lebat lak tu.. Aku balik tadi pun habis basah kasut aku n ujung kain baju kurung aku.. Area perumahan aku pun ujan jugak, lebat + angin kuat lagi.. Basah kuyup aku walopon pakai payung.. Dah la payung murah, hampir terbalik payung ku tadi gara2 kena tiup angin masa melintas jalan. Keta pun bukan men laju.. Seram aku... Nasib selamat gak aku sampai d umah..

Satu lagi, aku sampai umah jak tadi, ada dah family yang ku rindui kat umah.. Huhuu... Konpem meriah umah ni selama seminggu... Boleh makan masakan mak aku puas2!! Huhuhu...

Okehh... Tu saja la, mata ni pun berat suda.. Ampai kepala di bantal konpem terus masuk alam mimpi ni.. Tak sabar mo mimpi my Kanda... Ngeh..ngeh..ngeh...



>> Thanks sudi baca!! <<

6 comments:

  1. aku rasay pompuan ladies tuh cewek dihanyutkan oleh ombak tsunami dari jepun..! kuat jugak ombak tu ar.. hahaha

    ReplyDelete
  2. UA dekat Alam Mesra kah tu? Sana memang tunggu ada kemalangan ngeri baru bikin Jejantas.. Haha

    ReplyDelete
  3. adan :: kali la.. sebab tu la dia macam ilang arah.. keheranan dia tu, td d jepun, tiba2 d kk suda... ahahahah

    ReplyDelete
  4. samizul :: iya.. ritu ada budak kena langgar depan UA, terus meninggal jgk d tempat kejadian.. laju2 ba keta d sana.. b'trep need for speed.. huhuhu..

    ReplyDelete
  5. terpaksa d rahsiakan atas sbab2 tertentu... ahaha..

    ReplyDelete

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain