Earth Hour 2011 Part 2

Assalamualaikum...

Lagi cerita pasal Earth Hour.. Aku saja buat part2, nanti jadi entri panjang gilakk... Lagipun banyak aku mo share sini. Kamu pun rajin2 la membaca ya?? Aku sayang sapa yang rajin membaca.. Huhuhu...

Dalam bahagian kedua ni, aku mo bawak kamu jalan2. Bukan jalan2 p tengok wayang, p soping2, cuci mata... Bukan ya kawan2?? Kita p jalan2 tengok website untuk Earth Hour ni. 

First, kita tengok negara kita punya.. Klik SINI untuk pegi website tersebut. Hah, apa yang kamu nampak sana? Ada countdown kan untuk Earth Hour di Malaysia?? Sapa2 yang takut terlupa tu, rajin2 la jenguk website ni.. Huhuhu...

Next, kita tengok yang official punya... Klik pada logo untuk ke website Earth Hour..

Earth Hour - Logo

Macam2 ada kat website tu.. Korang leh explore sendiri. Tak larat aku mo cerita suma.. Aku cerita sikit2 pun jadi la kan??  Nampak ka Beyond The Hour yang ada dekat Home tu?? Sini kamu boleh share tindakan @ action yang kamu lakukan untuk menyelamatkan bumi kita dengan klik pada button Act. Sapa2 yang ada blog tu boleh jugak letak widget Earth Hour ni d blog masing2. Aku sudah ada, nampak tu d sidebar?? Hehehe....

Selain tu, ada benda len yang seronok contoh nya Virtual Lantern, Kid's Game dan Virtual Light Switch. Suma tu ada kat Fun Stuff. Cuba la, jangan malu2 kucing plak.. Best game budak2 tu, terleka aku men sekejap tadi.. Hehehe...
Aku punya virtual lantern... (^_^)



Live Green Pledges ni ialah kempen dari WWF Malaysia. Boleh klik link di atas. Just isi form yang mengandungi janji2 manis korang then submit. Jom isi ramai2 untuk menunjukkan sokongan kita terhadap kempen Earth Hour!!


Anne bilang :: Kalau boleh buat tanglung yang real kan best... huhuhu... =)

2 comments:

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain