Malas yang mengelakkan pembaziran...

Assalamualaikum n selamat pagi..


Dah pagi dah pun.. Sekarang ni jam menunjukkan pukul 1:37 am dan aku langsung x terasa nak tidur pun.. Ni mesti sebab aku dah tidur tadi ni.. Lepas berbuka tadi aku baring2 jap cek2 mesej kat henpon cikai aku ni.. Delete mana2 mesej yang dah basi & x penting.. Bikin semak inbox jak kan? Hehehe... 

Pastu aku x sedar yang aku tertidur.. Seingat aku sebelum tidur tu aku sempat lagi dengar azan Isyak. Tapi berat betul badan mo bangun, mandi pun belum jugak masa tu.. Sampai2 rumah jak terus prepare juadah berbuka.. Err.. Boleh kira juadah berbuka ka jugak tu ya apa yang aku makan tadi?? Mo tau apa yang aku makan? Hehe.. Ndak payah la, malu I.. Hahaha..

Aku makan mi sedap jak tadi.. Malas betul aku mo singgah beli makanan time otw balik tadi.. Ko bayangkan jak la, masa d opis macam2 suda terlintas d pikiran ku ni.. Konon mo singgah CP la nanti untuk beli nasi lauk sambal tempe kegemaranku, tapi xda singgah2  pun. Terus jak p terminal.. Pastu konon mo singgah 1B lagi tempat kakak ku tapi direct jak tadi, tiba2 malas mo singgah la plak.. Nanti turun jak d UA, beli kuih d sana pastu jalan kaki balik rumah.. Tapi x da jugak singgah akibat kemalasan menekan bell dan berjalan kaki balik rumah walaupun jarak dari UA p rumah ku dekat jak.. Memang dekat tapi terlalu banyak dugaan d sepanjang perjalanan.. 

Whoaa.. Ayat macam karangan.. Hahaha.. 

Bukan apa, aku kalau dah singgah kedai runcit macam2 aku mo beli.. Nampak ice cream ka, coklat ka, keropok2 ka, terus mo beli semua. Biasa la kan kalau puasa ni, nafsu makan tu terlebih sikit.. Duit pun macam air jak mengalir.. Kalau la dompet tu pandai menghilangkan dirinya sendiri time mo membeli kan bagus.. Ndak la aku membazir membeli makanan yang tidak menyihatkan tubuh badan.. 

Nasib baik la tadi aku d landa penyakit kemalasan yang melampau, jadi xda la singgah mana2 kedai atau restoran untuk membazir.. Makan mi Sedaap pun nikmat apa, mengenyangkan jugak kan? Buktinya, pas makan aku terus tertidur untuk jangka masa yang agak panjang d tambah lagi xda sebarang gangguan time tidur tadi.. Alangkah indahnya dunia.. Hahaha...

Okehh la dear2 sekalian, aku mo cuba try test tidur dulu.. Nanti ada mata panda lagi pagi ni.. Hehehe... Assalamualaikum.. ^____^

Opss.. Aku tertarik ngan pic ni.. Trus x jadi letak pic panda.. hihihi..

Nite2! Or gud morning?! watever... (^_^)v


4 comments:

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain