Aku tak tau apa tu notis berenti keja... Asi ka??

Assalamualaikum & selamat malam kawan2 blogger ku yang disayangi..


Wahh, intro macam surat cinta zaman kanak2 jak.. Opss!! Hehehe...

Sekarang ni dalam kepala hotak aku asik terpikir pasal urusan masuk UPSI jak.. 
Macam2 aku pikir.. 
Mana mo beli tiket lagi, urus penangguhan PTPTN lagi, bayar yuran, notis berenti keja lagi..
Iya, benda last ni yang aku tengah pikir sekarang..
Aku x pernah lagi terlibat ngan notis berenti keja ni..
Ndak kisah la notis 1 jam ka, 24 jam ka, 1 minggu ka atau 1 bulan..
Keja yang sebelum ni aku berenti begitu jak..
Just mesej manager tu gtau aku mo berenti...
Senang jak gitu kan?
Hehehe...

Kat tempat keja aku sekarang ni mo notis 1 bulan..
Maksudnya, aku kena bagi notis tu sebulan sebelum aku berenti la kan?
Pliss correct me if i'm wrong ya??
Sapa2 yang ada pengalaman tu, tulung2 la saya ya...

Okehh la, tu saja la..
Nite2 eberibadi! 
^___^



9 comments:

  1. Hehe sy xda pengalaman pula dlm benda ni... :p
    But every problem has solution kan :)
    hehe.
    Hati2 ngan koobface ^^

    ReplyDelete
  2. iya rasanya memang macam tu.. notis sebulan means kita kena bekerja selama sebulan lagi kalau mau dapat gaji full... kalau tak full, alamat dapat separuh gaji la...

    tapi kalau saya main cow je.. sms aku nak berhenti, senang.. takyah notis2 ni.. buang masa. dorang dah tau kita nak berhenti, ada majikan ambil kesempatan nak me'ragging tau.. bagi keja mcm2.. ptong gaji sana sini..

    apa pun tu dr diri kita juga kan.. tahniah sebab dapat melanjtkan pelajaran

    ReplyDelete
  3. Aemy :: sama la kita ni.. hehe.. yup, u too.. :)


    Gen2Merah :: tu la.. pkerja yang sebelum ni pn men chow jak trus.. tp aku tgk bos ku tu baik jak.. harap2 xda la kes ragging2 tu.. hehehe...

    ReplyDelete
  4. memang perlu ambil notis sebulan, untuk dapatkan gaji, memberitahu ke PERKESO, KWSP dan banyak lagi. Kalau ndak itu boleh menyusahkan pihak majikan.

    macam mana nak cakap yeah...susah pula kalau saya taip kat sini. Dulu saya ambil notis sebulan masa kerja kat kk. tapi saya hanya kerja 10 hari dari tarikh notis saya. sebab saya ada 10 hari cuti termasuk cuti sakit (3 hari) dan cuti ganti (3 hari. kita kerja hanya 20 hari je dalam sebulan....kira balik cuti kamu tu...dan gunakannya.

    ReplyDelete
  5. Kancil :: bole tolak cuti jgk rupanya.. tp sy x igt plak brpa hr cuti yg sy ada.. hehehe..

    byk jgk ya mo d urus.. hehe..

    ReplyDelete
  6. Rasanya, kalau berhenti camtu ja, kira kurang ajar lah tu kan.. Lain ceritalah kalau tempat kerja tu tahap zalim/kejam sudah.. Jadi aku cadang, buat notis n tanyalah mana2 senior dalam tu camna.. Datang dengan baik, pergi dengan baik.. Pergi tu bukan calang2 tu.. Lanjut pelajaran kan.. Jadi, boleh juga minta berkat kah, doa kah, kenangan kah apa2 lah.. Ehe

    TAHNIAH dapat sambung belajar di UPSI..! d(^^,)

    ReplyDelete
  7. kalau cuti tu masih ada...majikan kena bayar juga dari segi bentuk wang ringgit...

    ReplyDelete
  8. samizul :: tu yg aku bt d tmpat keja ku sblum ni sbb dorang mmg kejam ngan aku.. muehehehe...

    thanks ya.. klu kena bagi bonus kan bagus jgk.. hahaha...

    ReplyDelete
  9. Kancil :: owh.. bgitu plak ya.. cuti sy tu blm terguna lg.. hehe.. thanks byk2 ya.. ^___^

    ReplyDelete

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain