Aku Ada Laci Doraemon.. Ko Ada??

Assalamualaikum..

Best kan kalau kita ada laci Doraemon.. 
Boleh balik pegi masa lalu atau pegi masa depan.. 
Masa aku sem 1 d poli dulu aku ada laci Doraemon ni.. 
Hehehe...

Ala, bukan laci yang real la.. 
Laci biasa jak, cuma aku ngan roomate a.k.a bestfriend ku panggil laci tu laci Doraemon.. 
Kalau laci doraemon yang real, fungsinya untuk pegi masa dpan or masa silam kan? 
Laci Doraemon kami ni untuk simpan stok makanan.
Sebut jak mo makan apa, semua ada..
Tapi jajan jak la, jangan plak tiba2 mintak nasi kerabu @ nasi ayam penyet..
Agak2 la bhai...
Hehehe...


nasi ayam penyet yang dirindui.. ^___^


Aku ngan roomate ku ni memang suka makan.. 
Tapi kadang2 kami tersangat la malas mo beli makanan d kafe @ d koperasi sebab malas mo bersiap..
Jalan penyelesaian nya, beli bekalan makanan laa..
Asal pegi pasar (orang Kuching slalu sebut 'pasar' klu nak pegi bandar) jak, mesti shopping bekalan makanan banyak2.. 
Antara jenis2 makanan yang terlibat menjadi mangsa perut kami ialah megi (wajib!), coklat Apollo, biskut Marie, gula-gula Mint Plus (untuk kesegaran napas)dan macam2 lagi la yang memikat pandangan dan perut.. 
Rindu betul la time tu.. 
Jiran sebelah bilik pun suka datang bilik kami.. 
Konon mo lepak, padahal mo mintak makanan kami jak.. 
Bukan mo tuduh la, tapi bila mata tu asyik tengok laci kami jak, automatik la kami tau apa tujuan nya datang p bilik.. Tapi kami buat bodo jak.. 
Bila orang tu dah balik bilik baru kami buka laci tu n makan puas2..
Hahaha...

Okehh la, tu jak cerita jahat aku hari ni..
Hari ni aku posa ganti, so x bleh jahat2 sangat..
Hehehe..
Daaaa... Assalamualaikum.. ^___^


.:: Thanks sudi baca!! ::.

11 comments:

  1. ley ar g bilik awk mnta makanan yer :D

    ReplyDelete
  2. pasar=bander ... okay , baru Zakwan tahu hari ni .ha3

    Jom Join segmen yang diadakan oleh Zakwan.. Hadiahnya, 4 orang akan dipilih untuk diiklankan selama 2 minggu secara PERCUMA serta akan direview oleh Zakwan.. Selain itu blog korang akan tersenarai dalam bloglist Haris Kaito...
    Klik Sini Untuk Join

    ReplyDelete
  3. perempuan mesti suka simpan barang makanan....lelaki pula mesti simpan sebatang rokok...

    ReplyDelete
  4. hahaha teringat masa duk uni..mcm tula..biasa berlku..

    ReplyDelete
  5. Hehehe.. eh,ko di Kuching ka pula dulu Nang?? ^_^.v.. eh,tu ari ko tanya apa tu senyum sementara kan?? nah..

    http://exyanne-collection.blogspot.com/2011/07/senyum-sementara.html

    hahaha..

    ReplyDelete
  6. Kalau banyak makanannya mana muat dlm laci

    ReplyDelete
  7. @lilypelangi :: boleh je.. sila dtg klu x malu.. hehehe..


    @Mohd Zakwan :: insya Allah sy join ek? ^__^


    @Ums Niza :: betul tu.. hehe..

    @ABU :: iya.. aku pn baru teringat tu yang terus post pasal laci doraemon kmi tu.. hehehe..


    @Mohd Izzar :: sedap kan?? jom p mkn, ko blnja.. huhuhu.. ^___^


    Aki :: iya, macam bndar ku suda sana tu.. ngeh3x..

    x pndai aku bt snyum smntara tu aki..hehe..

    @Cinoi :: sis, muat kalau 2 laci.. gabung laci meja ku ngan roomate ku.. hehee..

    ReplyDelete
  8. knapa tia pandai pula nang?? hahaha...

    ReplyDelete
  9. auchhh~aku x pernah makan tuh makan nasi ayam penyet? 1st time aku dengar.ehee

    ReplyDelete
  10. @Aki :: penat suda aku blatih snyum dlm masa 0.05 saat tu, nda jgk dpt2.. ahahaha...

    @kira kekuri :: sedap tuu.. tp xtau plak klu d kk pun ada nasi ayam penyet ni.. aku mkn masa aku d kuching ja dulu.. hehehe...

    ReplyDelete

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain