Assalamualaikum & selamat tengah hari...
Hari ni mood tiba2 ndak bagus.. Tadi semangat suda mo buat cabaran untuk hari kedua tu, tiba2 datang plak sorang customer ni.. Betul2 bikin aku sakit hati owh.. Bikin rosak mood betul..
Hari tu dia suruh aku buat 2 design untuk stall burgernya. Satu mo print as a stiker & satu lg as a banner. Bila suda print terus dia bilang dia mo stiker dua2.. Padahal masa dia kol, aku tanya kalau dua2 print as a stiker, dia bilang bukan. Satu jak stiker..
Aku lagi yang disalahkannya.. Mula2 memang aku yang salah sebab aku lupa yang kami ada bincang & suda confirmkan yang dua2 design tu print jadi stiker (yang sebenarnya aku pun x pasti ada ka jugak kami bincang pasal itu..) Suka2 hati dia jak mo salahkan aku.
Sebelum print tu dia ada kol, time tu la aku tanya dia mo dua2 design tu print jadi stiker ka atau satu banner.. Dia iyakan jak apa yang aku tanya.. Pastu bila sudah salah print aku yang disalahkan.. Macam2 dia cakap ngan aku. Siap salahkan aku lagi kenapa tanya pasal tu time dia kol tadi. Mestilah mo tanyakan? Untuk kepastian.. Takkan dia kol tapi aku p tanya, ko suda makan? Ko apa kabar? Ko mau aku belanja kepsi ka?? *P mampus la ko sana!*
Last week dia datang lagi. Kali ni stiker tu lagi yang salah print. Dia kata stiker tu terbalik la plak.. Aku pun x paham macamana terbaliknya stiker tu. Aku gtau la dia yang aku akan tanya isteri bos nanti sebab isteri bos yang handle printer tu. Hari ni dia datang lagi tapi kebetulan bos n his wife mo keluar makan, aku malas la mo panggil2 bos bincang ngan dia sebab bos tu selalu kelam kabut, selalu mo cepat.. Ndak jugak tu dia kena layan oleh bos. Sapa la dia tu, bukan VIC (Very Important Customer) pun.. :P
Macam2 dia cakap ngan aku tadi. Semua aku yang salah.. Sebelum ni apa yang dia minta buat x pernah salah , x pernah ada masalah. Sekali dia deal ngan aku baru plak banyak problem. So, maksud ayat tersirat tu, aku la yang salah 100% ni?? Aku sakit hati gak la dengar dia membebel tu tapi aku sabar jak.. Aku dengar lagu kuat2 guna headphone, aku langsung x tengok dia bila dia bercakap. Aku tau perbuatan begitu tu biadap, tapi aku peduli apa.. Dia bukan orang tua yang mesti d hormat.. Cuma customer yang sebenarnya "not always right"..
Dari first dia datang lagi aku suda ndak suka mo deal ngan dia tauk! Aku ndak suka perangai macam dia. Ish, rasa mo lempar jak dia guna Yellow Pages tadi. Nasib aku masih boleh bersabar. Sakit betul rasanya tahan marah ni.. Aku istighfar jak banyak2 tadi.. Biasanya aku akan nangis kalau dah tak tahan marah sangat.. Syukur aku boleh tahan tadi..
Selama aku keja ni, ramai dah customer yang deal ngan aku tapi semua ok2 jak, xda yang x puas hati. Aku tau, dia sengaja nak salahkan aku sebab dia tak mo bayar untuk second stiker ni nanti. Sendiri yang salah, mo minta free la plak..
print jer muka dia ltk kt pintu. tls Pet Are Not Allowed. Hehe.
ReplyDeleteAlalala..cubaan tue dear..
ReplyDeletebesalah customer kdg2 gedik..haha :)
chill ok ~
ok la...
ReplyDeleteak ndak baca... jgn marah ya...^^
sabar Anne...bulan2 posa ni, dugaan byk..Setan kena kurung, mnusia la jd setan..tp aku plg suka part "Takkan dia kol tapi aku p tanya, ko suda makan? Ko apa kabar? Ko mau aku belanja kepsi ka?? "
ReplyDeleteketawa aku geng..ahhaha
customer is not always rite...klu td dia nda dpt bincang, napa dia nda minta kol balik? dia marah mcm benda tu penting betul tp masa jwb kol ambil ringan jak...manusia nang, sabar :)
ReplyDeletetak tahu nak komen ape..x boleh dibaca kan..hehe
ReplyDeleteopss..sori anne! tebaca pla..jangan mara ah. :p
ReplyDeleteFikri :: haha.. gud idea..
ReplyDeletesis echa :: ok sis, chill suda ni.. hehe
Shamsuddin Amin :: hehe.. baca sak bha.. gurau2 ja tu.. hihi..
Akue Achik :: haha.. tlampau sakit ati bha suda kemarin tu..
nsmf :: iya nurul.. bkn main lg marah2, dia la tu yg paling betul dalam dunia ni.. hehe..
Amirul Amin :: hehe.. tengok jak la.. ^__^
Yen :: hahaha.. teda la ba mo mara, tajuk jak tu.. tempias api kemarahan kan.. hehe..
tidakk!!! terbacaaa!!!
ReplyDelete