Cousins yang dah lama tak jumpa..


Assalamualaikum.. Hollaa... Baru jak mo menaip tiba-tiba idea ilang ntah ke mana.. Ni mesti gara-gara customer kat sebelah ni. Diorang datang satu family, nak buat signboard.. Anak-anak dia... Ya Allah, tak pandai duduk diam. Masuk-masuk opis jak terus kacau semua benda yang ada dalam opis tu. Bapak budak ni pun tak pandai larang. 

Aishh.. Paling aku ndak suka la budak-budak begitu tu. Rasa mo tolak2 jak kepala dorang, jajal betul. Nasib bukan opis ku yang dorang masuk. Kalau ndak ada suda yang kena sound ni. Budak tadi tu aku jeling jak. 

Tiba-tiba teringat plak ngan sepupu-sepupu sebelah keluarga bapa ku. Masa dorang kecik-kecik dulu begitu jugak. Masa tu aku masih sekolah rendah, tak ingat la darjah berapa. Semua sepupu-sepupu kami masa tu masih kecik lagi, maybe umur dorang masa tu semua bawah 7 taun. Tak ingat jugak berapa orang tapi ramai la. 

Rasanya masa tu raya kot, tak pun cuti sekolah sebab semua berkumpul di rumah arwah atuk aku. Sorry la, tuan punya blog ni ingatannya ndak kuat. Hehehe.. 

Sepupu-sepupu aku ni suka betul melekat sama aku. Aku pegi makan dorang ikut, duduk di ruang tamu pun dorang ikut, siap berebut-rebut lagi ya mo dekat dengan aku. Aku rasa rimas betul sampai aku tolak-tolak suda muka dorang supaya jangan dekat ngan aku, tapi masih jugak mengejar. 

Ada sorang tu aku 'ter'.. 'Ter' ya, ndak sengaja. Aku tertolak dengan kuat then jatuh. Nangis jugak la tapi kejap jak, pastu dia sambung lagi kejar-kejar aku. Dah macam ekor.. Ish.. Ish.. Ish..

Tu last aku jumpa diorang. Sekarang semua dah besar, tinggi , cantik ,ensem.. Tapi aku tak pernah jumpa diorang lagi. Adik-beradik aku yang lain dah jumpa diorang hari tu masa kenduri arwah and wedding makcik kitorang. Aku tak pegi sebab aku masih ada kat UPSI masa tu. 

 Gambar-gambar kat bawah ni curik dari fb adik sepupu yang aku tak penah jumpa jugak. Hehehe..

Ma family with the pengantin

My adik-adik sepupu yang ramai & tapenah jumpa pon.. huhu..
Insya Allah raya ni aku dapat jumpa diorang sebab raya tahun ni baru kitorang beraya di kampung bapa aku. Sebelum ni memang setiap tahun kat kampung mak aku. Hehehe..



1 comment:

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain