Men'durian' bersama si dia.. Ahakss~

Assalamualaikum & salam sejahtera uolls~



Abaikan tajuk yang merepek itu.. Hehehe.. Setelah beberapa bulan menunggu tibanya musim durian di Tanjung Malim, akhirnya hari Sabtu lepas aku ngan Min dapat jugak makan doyan!! Huhuhu.. Hepi kemain tengok durian2 yang bersusun di tepi jalan.. Bahagia jugak sebab pegi makan durian bertemankan dengan buah durian, eh buah hati.. Hahaha..


Kitorang pegi dekat2 je ngan rumah aku.. Takyah pegi jauh2 sebab dekat kawasan rumah tu memang ramai penjual buah yang hanya muncul time musim durian. Musim lain diorang tutup gerai. Hehehe.. 


Oleh kerana kami hanya berdua dan kami bukan penggila durian yang tegar, kami hanya mampu makan 2 biji durian je. Sebiji yang besar, sebiji lagi kecil punya.. Buah yang besar tu memang banyak gila isi dia kat dalam.. Lemak berkrim disukai ramai pulak tu rasanya.. Yang buah kecil tu pun sedap.. Kecil tapi isi dia tebal.. Memang sedap hingga menjilat jari la..





Lepas dah habis makan, aku sempat beli buah manggis lagi sekilo. Tu salah satu buah peberet aku jugak tu. Pandai macik tu pilihkan, takde sebijik pun yang buruk. Cantik je isi buah manggis tu.. Putih berseri, sedap pulak tu.. Tapi habis da semua masuk dalam perut aku. Kehkehkeh..


Okei, tu ja nak cerita pasal pengalaman aku mendurian dengan Min di petang sabtu yang damai.. Haha.. Salam.. ^___^



33 comments:

  1. wah sedapnya feveret nie..emm dah lama tak makan :)...klik2 juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la, lama tunggu musim durian kat sini baru dapat makan.. hehe..
      thanks dear.. :D

      Delete
  2. Wahhh sedapnya durian and manggis!!!!
    Eipp eipp :p
    hihihihi piwit~~~

    ReplyDelete
  3. fae x suka makan durian. alah ngan bau durian >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama ngan adik anne, tapi dulu je la tak suka.. sekarang dah terbalik pulak.. hihi

      Delete
  4. Oh my Durian, they looks delicious, I had like a few pieces during previous kenduri, now I regreting myself why didn't I ate a lot during that time -.-"

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..
      meh datang TM anne belanja durian, nak? hehe

      Delete
  5. Mendurian sngguh ni..klu sya seulas pun tak abes ain..hehe..klik tbung ain :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sy seulas boleh masuk lagi sebab memang jarang sangat makan durian.. hehe
      thank sya.. :D

      Delete
  6. Ish, kak Anne ni buat teringin nak makan durian je tau pepagi buta ni ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3.30 am? siyesly?? buat apa tak tido lagi yunk? hehe..

      Delete
  7. sedapnya .. tmpat kita tak gugur lagi durian :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lama lagi la tu.. TM ni pun baru2 ni jugak tiba musim.. tempat lain dah nak abis.. hehe

      Delete
  8. Salam...singgah sini...kalau tak keberatan sudilah join GA saya yer....http://mawarberduri4147.blogspot.com/2013/12/special-giveaway-by-afiqah.html..Tq...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks sudi singgah.. insya Allah anne join eh? :D

      Delete
  9. sedapnya durian..tempat ika dah tinggal sikit2 je durian huuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sini baru je tiba musim, ntah kenapa lambat sangat.. hihi

      Delete
  10. Hi! 안녕하세요~~! please do visit our blog! we sell
    purely handmade products such as pouch,
    earrings, cards, hp strap, cute items!
    쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
    http://twinscraftlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. amboi ika, suka sangat ngan durian eh sampai 2 kali komen? hihi..
      terus terasa nak makan durian lagi.. hehe

      Delete
  12. mendurian..?? hahaha
    baru je lepas pekena durian, member belanja.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. macam tak kena je pkataan mendurian tu kan? hehe..
      bestnye kena belanja.. nak jugakk.. hihi

      Delete
  13. Replies
    1. datang ctok la deng, ctok durian murah2.. hehe..

      Delete

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain