Tiada Idea Tapi.....

Assalamualaikum & salam sejahtera semua..

Aku xda idea mo update pasal apa hari ni tapi tangan ni ringan jak mo menaip.. Mo cerita apa ya hari ni? Idea.. Idea.. Cepat laa datang hinggap p otak ku ni.. hehehe..

Sebenarnya aku tengah kekenyangan ni.. Sebelum tu, Alhamdulillah dulu.. Hihihi.. Walaupun lunch hari ni ndak sesedap dan seenak lunch orang lain, aku tetap rasa bersyukur sebab dapat jugak aku lunch hari ni. Tahniah perut, anda tidak kelaparan hari ni. ^_^

Semalam lepas makan nasi lauk telur dadar, tapak tanganku terus rasa gatal-gatal. Tapak kaki pun ikut jugak gatal tapi ndak la segatal tapak tangan ku. Heran gak aku, takkan la aku alergik ngan telur.. Kan tu makanan peberet aku.. Tapi orang tua2 bilang, lau tapak tangan gatal tu maksudnya mo dapat duit nanti.. Kan bagus kalau betul.. Hahaha...

Tadi pagi plak, aku nek city bus p keja. Aku dapat seat d depan, sebelah driver.. Yang lucunya, driver nya moody pastu penumpang pun moody jugak. Macam2 suda ayat keluar dari mulut dorang, aku senyum jak dengar dorang membebel..

Aku selalu pastikan hari-hari ku bermula dengan baik, dengan perasaan yang gembira, no moody2.. Bangun tidur jak terus pikir benda-benda positif.. Kalau terlewat bangun, sedapkan hati sendiri.. 

"Ndak pa, bos lambat masuk jugak.. Ndak jugak tu dia marah.."  

Elakkan pikir masalah di waktu pagi, biar berat cmana pun masalah tu cuba elakkan.. Kalau mo pikir pun, pikir la di waktu lain.. Setiap masalah tu ada jalan penyelesaiannya.. ^_^ 




>> Thanks sudi baca! <<


2 comments:

  1. anne, tini tagged anne join giveaway

    http://tanpanama33.blogspot.com/2011/04/izzlornacom-1st-special-giveaway.html

    kalau sudi silalah join.tiada unsur paksaan :)

    :: join giveaway membantu mempromosikan blog penganjur dan peserta..

    ReplyDelete
  2. okeh kak, ada masa saya buat nnt ya? =)

    ReplyDelete

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain