Aku Tak Gila Laa!!!

Assalamualaikum & selamat tengah hari! ^_^

Kamu pernah tengok ka orang yang tengah duk termenung, tiba2 tersenyum sendiri? Mesti pernah kan? Sesetengah orang akan terus pikir orang begitu tu gila atau tidak siuman.

Kucen ganas gila.. -Google-

No.. No.. No.. Jangan terus2 pikir begitu sebab aku selalu buat gitu. Hehehe.. Aku suka termenung, then aku akan senyum sendiri. Bukan sebab aku gila atau tidak siuman, tapi sebab aku teringat benda yang lucu..

Contoh paling dekat tadi pagi masa aku dalam bas, otw p keja.. Aku teringat pasal eksiden baru2 ni dekat CP. Aku nampak mangsa tu d pindah p pengusung @ stretcher.. Bila ingat pasal stretcher tu terus teringat plak masa sekolah menengah dulu.

Sejibik sama dengan hostel kami punya stretcher.. Thanks pacik Gugel..

Kalau x silap masa tu aku form 4. Aku ngan kawan2 ku yang lain jadi AJK kebajikan. Tugas kami jaga bilik kebajikan time prep. Kalau ada dak aspuri yang x sihat, dorang ndak dibenarkan rehat dalam bilik. Dorang mesti rehat d bilik kebajikan tu. Kebetulan plak, bilik kebajikan tu d blok depan. Bilik prep semua d belakang. Kami2 jak la yang ada d blok depan masa tu.

So, satu malam ni xda aspuri yang sakit. Aku ngan 3 orang kawan ku yang bertugas jaga bilik kebajikan malam tu rasa keboringan betul.. Dah la sunyi, banyak nyamuk lagi. Mo study pun xda mood.. Kawan ku yang satu ni terus bagi idea mo men kecemasan2.. Kami pun setuju jak la.. Kena lagi time tu warden aspuri ndak da.. Hihihi..

Maka bermula la lakonan kecemasan kami. Kami ada 4 orang, sorang jadi pesakit yang tiba2 pengsan. Dua lagi jadi tukang angkat stretcher, pastu yang lagi sorang jadi kawan kepada pesakit tu. 

Ceritanya begini,  yang pesakit ni kononnya tiba2 pengsan. Kawannya plak terus kelam kabut panggil kami yang di bilik kebajikan ni. Kami pun apa lagi, kelam kabut la jugak konon. P ambil stretcher, pastu bergegas p tempat kejadian.

Eksen betul ni, kalah petugas ambulans. Siap dengan muka cemas ngan bunyi ne..no..ne..no.. lagi. Hahaha... Sampai jak d tempat kejadian kami terus buka stretcher tu pastu ampai d lantai. Kawan ku yang satu ni pura2 p cek keadaan pesakit. Stetoskop diganti dengan earphone walkman. Cek sana cek sini, macam pro jak.. ^_^

Sudah cek, kami mo angkat suda tu pesakit p stretcher. Time mo angkat pesakit tu baru kami perasan yang pesakit tu lagi besar dari aku & kawan ku yang jadi tukang angkat stretcher ni. Kami pun try jak la dulu, mana tau kecik2 kami ni kuat jugak. Try punya try ndak jugak dapat d angkat. Kawan ku yang pura2 pengsan tu pun ketawa2 suda. Sampai berpeluh bah mo mengangkat pesakit tu. Last2 pesakit tu sendiri yang bangun pastu p baring atas stretcher. Hahaha...

Bila pesakit tu sudah ada atas stretcher, kami berpikir plak camana mo angkat p bilik kebajikan. Tapi sebenarnya lebih mudah mo angkat pesakit tu guna stretcher lau d bandingkan ngan angkat pakai tangan macam mula2 tadi.

First larat lagi kami usung dia dalam jarak 2-3 meter. Pastu ndak larat sudah sebab hilang suda tenaga gara2 ketawa jak dari mula. Tiba2 limpas 2 orang junior kami. Dorang ni ndak tau kami main2. Muka punya cemas.. Kenapa ni kak? Kenapa ni? bertubi-tubi soalan dorang. Kawan ku yang satu ni terus suruh dorang tolong kami angkat. Dorang pun tolong la sambil mulut bising tanya itu ini, mengapa begitu begini..

Sampai depan bilik kebajikan tiba2 pesakit ni ketawa. Mungkin sebab ndak tahan ngan gelagat junior kami yang cemas tu. Masa tu aku ngan kawan ku yang jadi tukang angkat ngan kawan pesakit ni masih boleh tahan ketawa lagi.Yang junior ni plak terkejut bukan alang2.. Dorang pikir pesakit tu kena histeria la plak. Terus dorang letak stretcher tu laju2 p lantai. Muka dorang pun lucu ni, pucat suda gara2 ketakutan. 

Last2 pecah jugak ketawa kami. Ndak tahan owh tengok muka junior2 tu. Kesian pun ada jugak sebab kena tipu. Hehehe.. Nasib yang pesakit tu ndak terus2 berlakon kena histeria, lau ndak konpem ada yang betul2 kena nanti. hehehe.. Nasib jugak junior2 tu ndak marah. Mana boleh marah2 ngan senior.. Hehehe.. Pa pa pun, kisah ni memang selalu aku ingat.. ^_^

Anne bilang :: Rindu plak ngan kawan-kawan time skolah menengah dulu..


>> Thanks sudi baca!<<

No comments:

Post a Comment

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain