Lepas telur, beras lagi??

Assalamualaikum..


Aku suka makan nasi. Nasi kosong, nasi lemak, nasi ayam, nasi minyak, nasi kuning.. Semua aku suka makan.. Kamu pun mesti suka kan? Sebab nasi tu makanan ruji orang kita. Aku x tahan lau 1 hari ndak makan nasi. Rasa ndak lengkap jak idup ni.. Hehehe.. 

Tapi nasi yang aku suka makan tu telah di tiru oleh negara yang terkenal ngan copy-paste-edit brand2 terkemuka dan cipta benda2 tiruan ni.. Ndak payah la aku mention d sini, kamu tau jugak tu kan? Hehehe...

Jom tengok video ni dulu..



Ingatkan baru lagi ni cerita, aku tengok video ni d Youtube ada yang 2 bulan lalu & ada jugak yang 8 bulan lalu. Lama suda rupanya ya? 

Makan 3 mangkuk nasi  plastik ni bersamaan dengan makan 1 guni  plastik. Semua pun tau kan yang plastik ni ambil masa yang sangat lama untuk dihapuskan. Agak-agak la kan, apa jadi lau kita termakan beras plastik ni? 

Oleh itu, makan la beras tempatan. Beras tanam sendiri lagi bagus! Hehehe..

>> Thanks sudi baca!! <<

No comments:

Post a Comment

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain