I'm Okay.. I'm Happy.. :)

Assalamualaikum n selamat malam suma...


Sekarang aku dalam mood yang hepi gilak... Gila pun ndak hepi cam aku ni.. Huahuahua... 
Semalam p jenjalan round KK wit my beloved Kanda n his friend, incik Bo. Aku ikut jak p mana dorang dua ni jalan. First, p JPJ dulu. Baru aku tau plak JPJ sana jauh d Penampang. hihihi... Lepas tu, p kedai motor coz incik Bo mo beli spare part motor. Lau ndak silap, incik Bo ni ada bengkel. Malu2 lagi dia mo kestau aku bah. Aku pun curik2 dengar jak cerita dorang ni. Mana boleh menyampuk, gurl sweet comey cam haku ni mesti duk diam2 n buat muka sweet. *xpa, muntah jak la* hahaha....

Masa d JPJ aku stay lam keta jak. Bukan apa, nanti lau aku ikut ada plak yang mem'piwiet' diriku ini. Malu dowh.. Ahaks.. Ndak malunya jugak aku ni, perasantan jak keja. Well, aku memang gini lau mood tengah hepi gila babeng. Tapi lau xda mood, jadilah entry yang serius 2rius 3 rius macam entry sebelum ni. hehehe...

Dari bengkel terus p carwash d UA. My Kanda mo cuci tu karita yang comey. Ndak ensem kunun lau keta kotor. Aku pun iya jak la.. Bukan aku jugak yang bayar. huhuhu... Sementara tu dorang men snooker plak. Orang d tempat men snooker tu pun tengok2 aku jak. Ndak penah kali dorang tengok ladies bertudung cam aku ni lepak sana. Ops, kami bukan lepak ya. Kami tunggu keta kena cuci. T___T

Punya lama dorang main snooker tu. Aku tengok jak padahal aku langsung ndak paham. Sempat koyak jugak la mulut gara2 menguap banyak kali. Keboringan punya pasal. Nasib ada jugak lawak2 dari my Kanda. Ndak jugak la jem muka asik serius jak. Ndak bagus serius, misti manyak senyum owh.. Baru awet muda bilang orang la.. Aku just amalkan jak.. hihihi....

Dah habis cuci keta, dah lap2 kasi kering, kasi kilat baru kami meneruskan perjalanan. First p Wisma Merdeka dulu. Mo cari baju bilang my Kanda. Aku pun ikut jak la. Ndak jugak aku stay lam keta jak kan?? Sudah boring cari baju tapi ndak jumpa yang kena d hati, my Kanda ajak stay2 sana d Waterfront dekat Wisma Merdeka. Berbekalkan kerepek ubi kari ngan Milky Tea wit coconut cube, kami berdua pun stay la sana dan meninggalkan incik Bo yang masih mencari baju. 

nyum..nyum.. T___T

Mo tau?? Milky Tea ngan kerepek ubi kari tu peberet ku ngan my Kanda. Mula2 aku jak yang suka makan, lepas kasi rasa dia jak trus malar itu jak yang d beli lau jalan2 d Wisma Satok masa dulu2.. *Pergghhh... Ayat cam lama betul suda* Hehehe...  Ndak sangka terjumpa plak tu kerepek d sini jugak. Padahal lama suda aku cari tu. Nah, apalagi... Terus la ter'flashback' memori2 indah masa study sama2 dulu... Cey.... Kenja ko ya.. Hakhakhak...

Masa stay2 d Waterfront, macam2 kami cerita. Tapi banyak pasal kenangan time membanci la. Susah mo cerita cni, nanti jadi entry paling panjang plak ni. Nantilah aku cerita lagi. Tu pun lau ada yang mo tau la. Tapi lau xda yang mo tau pun aku mo cerita jugak. Just for my record la.. Manatau tetiba terhilang ingatan kan.. hehehe... 

Tu la aktiviti yang paling aku suka buat kalau sama2 ngan Kanda ku. Aku suka bercerita, suka dengar cerita nya.. Dia pun dengar jak cerita ku biarpun kadang2 cerita ku sama jak.. Hehehe...  Tiba2..

"Boy, ada lighter ka?"

Uikss... Kacao betol la mamat ni. Sudah la ndak da bagi salam.. Ganggu jak cerita kami.. Hahaha...

Incik Bo sudah jumpa n beli baju yang dia mo.Pastu tanya lagi mo p mana. Incik Bo ajak tengok wayang tapi my Kanda bagi alasan macam2 sebab kami ada destinasi len yang mo d pegi. Akhirnya... Jeng.. Jeng.. Jeng... Masa yang aku tunggu2.. 

"Kita p Tg Aru la, tempat yang ada air pancut tu. Masih boleh masuk free lagi kan", tanya incik Bo. 
"Iya, kita p sana la. Sampai ujung bulan jak tu free. Jom la, cantik tu," bilang diri ku yang sangat2 di landa ketidaksabaran hati. Hahahaha....

Sampai jak d Perdana Park, aku la orang paling semangat. Aku jak bising.. Macam2 ayat yang melambangkan ke'excited'an ku terkluar dari mulut yang xda insurans ni. Macam kanak2 riang pun ada. Nasib ramai orang, jadi terpaksa control ayu la ckit. TAPI, start jak lagu tema tuk air pancut tu terus laju jak kasi kuar kamera ku yang sudah usang ni. My Kanda jadi tukang amek gambar aku. Hehehe... 
Sudah penat pose macam2 gaya, kami pun enjoy la tengok tu fountain.. Macam lomentik pun ada kan.. Hahahaha... Bila lagu da habis, fountain pun stop sudah, my Kanda ajak tawaf tu taman.. Ada lagi budak around 4-5 years kena tinggal oleh family nya. Sian tu budak, harap2 ada la family nya datang ambik dia..

Sebelum balik singgah isi perut dulu. Sempat kena ejek lagi oleh Kanda ku gara2 aku makan sampai habis. Sedangkan selama ni aku la yang selalu membazir, makan x pernah habis. Hari ini dalam sejarah, kata Kanda ku. Hehehe.. Aku pun sabar saja la.. Dah kena belanja kan, takkan mo membazir.. Mesti kasi habis, nanti nanges tu nasi lau ndak abis. Hihihi...

Sekarang my Kanda on the way balik LD daa.. Tadi sempat jumpa aku jap.. *suka sangat2*
Harap dorang selamat sampai.. Oredi miss him.. *minta puji jugak ni anak*
ngeh..ngeh..ngeh..


Anne bilang :: Wahh.. Sungguh panjang ini cerita.. Tima kasih sudi baca... (^_^)v

No comments:

Post a Comment

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain