SMK Bandaraya

Assalamualaikum suma... (^_^)v

Hari ni last dapat online. Pasni aku akan cuti online 1 minggu. Kenapa?? Biarlah rahsia... Hahaha... Aku mo bercerita hari ni. Sory la, aku ni memang suka bercerita. So, layan jak la. Mo tau cerita apa? Hah, ce cite.. ce cite.. Hahaha... Sapa2 yang dah pernah tengok cerita Hantu Kak Limah Balik Umah mesti tau apa kebendenya "ce cite.. ce cite" ni. Aku malas mo cerita, kamu cari tau sendiri la, k? Hehehe....

Rumah aku ni dekat ngan SMK Bandaraya. <---- Ok, ni permulaan cerita. Lau yang tinggal area Sepanggar or Menggatal mesti tau sekolah ni kan? Aku tak penah pegi pun sekolah ni coz aku bukan sekolah kat sini. Dulu aku sekolah di LD. Ok, op.. op.. Aku bukan mo cerita pasal sekolah lama ku. Aku mo cerita pasal Smk Bandaraya ni. *takut kuar tajuk* hehehe...

Bukan cerita apa la.. Cuma aku rasa sekolah ni cambest jak. Sekolah ni ada bilik announcement yang ada sound kuat and dengar sampai pi umah aku. Asal rehat sesi petang *sesi pagi aku x perasan* jak, dorang akan pasang lagu. Lagu bukan sebarang lagu tau?? Tajuk lagu tu, 'I Wanna Be A Billionaire'. Sungguh bermotivasi tajuk lagu ni. Lepas lagu tu, ada lagu pompuan tapi aku xtau lagu sapa. Last song, Firework-Katy Perry.. Hehe.. I like dat song..

Bukan tu jak, pas mainkan lagu ada plak persembahan short story dari student. Pasal apa aku yakin yang bercerita tu student?? Sebab aku tau la. Takkan cikgu kat sekolah tu plak yang bercerita kan? Suara pun suara budak2 lagi coz sesi petang ni menengah rendah. *Betulkan lau salah, coz aku tengok student petang ni kecik2 jak* hehehe...

Anyway, best idea cikgu2 kat sekolah tu. Hari Jumaat plak ialah English Day. Any announcement yang dibuat akan menggunakan dwibahasa, English & Malay. Tapi masa hari Rabu hari tu pun ada speaking jugak. Aku pun x pasti bila sebenarnya English Day dorang ni.

Kalaulah sekolah ku dulu ada begitu, kan siuk. Ni ndak, di hostel jak ada tapi x lama. Ndak pasti napa, rusak kali. Best owh, aku paling suka lau bertugas jadi announcer di Serambi Puteri *nama bilik tempat pengumuman*. Asal ada pelawat datang jak, terus ambil mic then nyanyi bergemalah suaraku yang kiut *aku memang kuat perasan*, "Perhatian kepada pelajar aspuri yang bernama Lisa Surihani, sila ke serambi puuteri sekarang kerana anda ada peminat pelawat. Sekian, terima kasih". Ding.. Dong... Siap ada sound effect lagi tu. Hahaha...

Ada satu lagi yang aku suka pasal sekolah ni, sebelum mula kelas pertama, semua student disuruh beratur di sepanjang balkoni kelas dorang untuk menari menyanyi lagu sekolah. Pas nyanyi, ada bacaan doa lagi. Habis bacaan doa baru mula kelas... Aku suka cara dorang ni. Ailaikk... Huhuhu...

Ni skolah aku (^_^)v


Anne bilang :: Mo sekolah balik.. huhuhu...

3 comments:

  1. sekolah lamaku pula sebelum masuk kelas kami akan membaca asma ul husna.. hekhekhek

    ReplyDelete
  2. mr_mrs mikko >> iya.. npa? sama ka? hehe.. :)
    adan >> best eh, skolah ku sblm masuk spocek jak ada.. huhuhu..

    ReplyDelete

komen la banyak mana pun, i like comments!! muehehehe~~

Anne Nurain